Coaching zespołu
- Jest procesem ukierunkowanym na pomoc zespołom w dokonywaniu zmian w sposób najbardziej zbliżony, do tego, jakiego oczekują. Jest to proces doskonalenia kompetencji w obszarze, który chce rozwijać zespół. Jest oparty na partnerskiej relacji i wzajemnym zaufaniu pomiędzy członkami zespołu a team coachem. Pomaga zespołom w osiąganiu zamierzonego poziomu efektywności, oraz wzmacnia w realizacji celów.
- Rolą team coacha jest bardziej towarzyszenie zespołowi w jego pracy (spotkania, zebrania, praca projektowa), uświadamianie pojawiających się procesów, oraz udzielanie informacji zwrotnej, niż dawanie gotowych recept na zmianę.
- Proces ten wzmacnia organizację nie tylko przez rozwijanie indywidualnych kompetencji, ale też przez kształtowanie odpowiednich postaw.
- To proces, który powinien być rozłożony w czasie, dzięki temu ułatwia wypracowanie pożądanych nawyków.
- To podejście umożliwiające ustalenie wspólnego celu oraz podziałów zadaniowych związanych z podnoszeniem jakości współpracy i komunikacji. Uwalnia potencjał i synergię zespołu.
Dla kogo:
wszystkich kluczowych zespołów w organizacji, które chcą podnieść efektywność swoich działań i skuteczniej osiągać określone cele
- nowo powstałych zespołów lub uzupełnionych
- zespołów, gdzie zmienił się skład ( przełożony, nowi członkowie zespołu)
- zespołów projektowych
- zespołów, które celują w lepszą współpracę i efektywność
- zespołów, które pracują nad nowym wizerunkiem w organizacji
- zespołów z trudnościami komunikacyjnymi i organizacyjnymi
- zespołów w trakcie transformacji organizacyjnej
Korzyści dla zespołu:
- Ustalenie celów zespołowych
- Wyodrębnienie wartości zespołu
- Uświadomienie i modyfikacja norm grupowych
- Zwiększenie spójności zespołu
- Zwiększenie efektywności pracy
- Uświadomienie sobie wzajemnego wpływu członków zespołu
- Pomoc w przezwyciężeniu trudności (np. konflikty interpersonalne)
- Ustabilizowanie roli lidera
- Zwiększenie dyscypliny pracy
- Większa otwartość na zmiany